Friday, August 20, 2010

@_@ menyerah kalah lebih baik kah???

Posted by kami zuzi ... at Friday, August 20, 2010
menyerah kalah tu baik ke?
baik sangat ke jd org yang menyerah kalah setelah dengan penuh keikhlasan memohon dari Nya dan merasai akan petunjuk Nya
menyerah kalah dalam situasi apakah yang dikatakan BAIK???

perlukah mengejar benda yang tak pasti? atau membiarkan ianya pergi begitu sahaja?
perlukah menderita atau biarkan org yang kita sayang menderita?

aku nak menyerah kalah...tapi tak semudah itu...
kekuatan apakah yang aku telah temui ini???
dengan sentiasa mendekatkan diri dengan Allah, kerana Allah menyayangi umatnya yang sentiasa ingat akan Nya...
perlukah aku mendengar semuanya...
perlukah aku pertahankan tanpa aku rasa apakah penguhujung kebahagian atau keseksaan yang bakal aku terima??
Allah kan tidak akan bagi dugaan yang umatnya tak dapat nak pikul...
jadi, untuk apa terus menyerah kalah bukan???
tapi, kenapa semakin lama, aku semakin hendak menyerah kalah...

aku nak jadi macam kawan aku yang kuat itu...
aku nak menyerah kalah ke atau camne???

situasi apakah yang aku terima ini???
menyerah kalahkah lebih baik???

0 comments:

 

KamiZuzi SweetCraft Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei