Thursday, April 29, 2010

^^^ jOm ujian darah ^^^

Posted by kami zuzi ... at Thursday, April 29, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
tetibe rasa nak buat ujian darah...
sebab bdn sakit2 + kepala sakit hari2... 
dah jalan2, lepak2 semua pun tak jalan... ingat bile dah release kan minda nie... relieve la... tapi tak pun...

ujian darah nie dapat mengesan penyakit ke???
atau ujian darah nie hanya untuk mengetahui kita ada diabetes ke talasemia ke ape ke...
kadang2 aku konfius...


pendapat kOrang???

Tuesday, April 20, 2010

^^^ jOm menukil ^^^

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, April 20, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
sebuah kehidupan yang rumit...
berperang dengan diri sendiri...
kemelut diri melanda tiada penghujung...
hanya kekuatan mental mengatasi segalanya...
adakah dengan berserah pada takdir mampu membibitkan perasaan itu...
perlu usaha untuk sesuatu...
hanya berserah tanpa usaha, itu adalah sia-sia...

diri mengatakan tidak!
tetapi, sanggupkah diri ini???
kehidupan memang harus diteruskan...
cinta sepatutnya bukan satu masalah besar...
aku masih lagi tidak sedar akan apa yang telah menimpaku...
adakah aku terlalu mengharapkannya...
adakah suara jahat yang menakluki diriku  bukan aku???
apa yang telah aku buat ini???
apakah kesudahan semua ini???
bilakah ia akan berakhir???

aku sudah tidak sanggup menerima dugaan ini...
Allah tidak akan sesekali membebankan umatnya dengan sesuatu yang umatnya tidak mampu tanggung...

di dalam kesusahan, pasti jua akhirnya akan terselit kebahagiaan,
tapi BILA???

mampukah aku menunggunya atau membiarkan diri ini rasa lebih menderita dari itu...
APAKAH PENGAKHIRAN SEBUAH PENCERITAAN...

mampukah aku meneruskannya tanpa berfikir panjang???
semuanya terletak pada usaha diri ini...
fikirkan sesuatu yang hendak di ambil itu dengan sebaiknya...
minta pertolonganNya...
usaha untuk yang terbaik...

DISANA PASTI HADIRNYA KEGEMBIRAAN ITU...

P/S : apakah tajuk yang sesuai bagi nukilan ini....???


Thursday, April 15, 2010

^^^ warna-warni kehidupan ^^^

Posted by kami zuzi ... at Thursday, April 15, 2010
Reactions: 
4 comments Links to this post
musim pun berlalu...
tibe2 je...
hrmmm...
kehidupan, penuh dengan ranjau berduri
ada kemanisan, juga kepahitan walaupun sementera
cukup untuk mengajar diri untuk lebih bersedia 
menghadapi hidup ini...

seronok melihat kebahagiaan orang lain..
 bilakah agaknye kebahagiaan akan timbul dalam hidup ini...
sangat bosan bukan menghadapi kehidupan yang sama saja rentaknya....
seperti tiada langsung keseronokan atau kesedihan

seperti deria rasa..
hanya tawar sahaja yang muncul..
mungkin suatu hari pasti akan datang kebahagiaan itu
percayalah...

Tuesday, April 13, 2010

^^^ apa saja yang dilakukan ^^^

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, April 13, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
apa saja la yang saya buat kan waktu cuti sempena exam...
aktiviti menghabiskan duit...
ish! naik pelik, duit tu cepat je kua...
entah hilang ke mana la...
pening dibuatnya...

bila pk duit memang "DIZZY"
cuba pk nak tido... ok ckitla... hahaha... what lu beb...

erm...semalam g usha tudung akak ku... sekali terbekenan kat satu selendang nie... ala2 sengal gak la saya nie... pantang!
hahahaha... feduli apa saya...
kunun nak tukau pesyen la... alalalalalalala...

nie ha la apa hasilnya...cam sengal... lagi sengal rasanya... sebab kenakan selendang nie dengan baju tido... lalalalalal
feduli apa...sengal ke apa ke...
janji rasa dah sedikit merdeka selepas biskan exam...

alhamdulillah la semalam ok jawab exam biz law... haish! cuak gak mula2... tapi alhamdulillah...

pastu kena plak syndrome takleh tido malam... haish! yang nie memang macam sengal bis la...

dah duk tutup lampu semua...takleh gak tido... rasa macam nak jalan2 kua je... memang mentalla... apalagi...buku la jawapan kepada tido yang lena...

lOve u buku, ilmu2... novel2... hehe

Friday, April 9, 2010

^^^ cardigan rOmp --- siapa nak??? ^^^

Posted by kami zuzi ... at Friday, April 09, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
kalau saya nak jual murah cardigan saya nie... agak2 ada tak org nak beli eik?

sebabnya dia baru lagi... kira bundle barula... 
kOrang nak tak... RM 30 la saya jual siap dengan caj pOs hantar nie... tapi, gambOnye takde lagi... tapi kalau ada permintaan... akan ku usahakan untuk menguplOad nye...

cardigan jenamaan rOmp... ala... sape nak gtau ya... taknak takpela...
mekasih semuanya... ada permintaan baru upload gambare....

^^^ mOod eXam + mOod x sihAt ^^^

Posted by kami zuzi ... at Friday, April 09, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
mOod exam bile nak habis nie...
tak saba nak tidO dengan amannya...
nak tidO tanpa ada buku bersepah disisi tilam dan teddy bucuk2ku...
13 april 2010 nie tamatla suda exam untuk sem ini...

kepala sakit... diserang ke"gastrik"an plak...
cObaan...

esok, 10 april 2010 - ada paper... management... ni namanya repeat paper... pertama kali dalam history hidup sayala... tak pernah la... 
isau la juga...
repeat je dah kena bayO rm100... belum lagi bayO papernye...

duit duit, di mana kau duit...
eh, nak buat pelaburan la kat public mutual... mari kawan2 sama2la kita melabur untuk keuntungan masa depan...

mari semua...kita berdansa...aduh! nyanyi plak...

Wednesday, April 7, 2010

^^^ kenapa ^^^

Posted by kami zuzi ... at Wednesday, April 07, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
eh, kenapa la dengan aku

malas keje, malas nak study...mungkin sudah terlalu penat...
macam dah tak mampu nak pikul semuanya...

bosannye hidup macam nie...
hidup macam kucar kacir...
mengharap benda yang tak pasti...


entahla... kdg2 rasa tak guna je kalau dipikirkan...
kenapa eik?


kenapa jiwa aku sedih???
aku lapar, tapi kenapa aku tak makan???


aku bosan, kenapa aku biarkan???
kenapa hidup mesti begini???


kenapa dan kenapa???
 

KamiZuzi SweetCraft Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei