Tuesday, April 20, 2010

^^^ jOm menukil ^^^

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, April 20, 2010
sebuah kehidupan yang rumit...
berperang dengan diri sendiri...
kemelut diri melanda tiada penghujung...
hanya kekuatan mental mengatasi segalanya...
adakah dengan berserah pada takdir mampu membibitkan perasaan itu...
perlu usaha untuk sesuatu...
hanya berserah tanpa usaha, itu adalah sia-sia...

diri mengatakan tidak!
tetapi, sanggupkah diri ini???
kehidupan memang harus diteruskan...
cinta sepatutnya bukan satu masalah besar...
aku masih lagi tidak sedar akan apa yang telah menimpaku...
adakah aku terlalu mengharapkannya...
adakah suara jahat yang menakluki diriku  bukan aku???
apa yang telah aku buat ini???
apakah kesudahan semua ini???
bilakah ia akan berakhir???

aku sudah tidak sanggup menerima dugaan ini...
Allah tidak akan sesekali membebankan umatnya dengan sesuatu yang umatnya tidak mampu tanggung...

di dalam kesusahan, pasti jua akhirnya akan terselit kebahagiaan,
tapi BILA???

mampukah aku menunggunya atau membiarkan diri ini rasa lebih menderita dari itu...
APAKAH PENGAKHIRAN SEBUAH PENCERITAAN...

mampukah aku meneruskannya tanpa berfikir panjang???
semuanya terletak pada usaha diri ini...
fikirkan sesuatu yang hendak di ambil itu dengan sebaiknya...
minta pertolonganNya...
usaha untuk yang terbaik...

DISANA PASTI HADIRNYA KEGEMBIRAAN ITU...

P/S : apakah tajuk yang sesuai bagi nukilan ini....???


0 comments:

 

KamiZuzi SweetCraft Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei