Thursday, September 30, 2010

*-* tag dari "sayaarief.blogspot.com"

Posted by kami zuzi ... at Thursday, September 30, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post

1. Name one person who made u laugh last night?
    mr zul   MySpace

2. What were u doing 1 hour ago?
    typing only ma....


3. What was da last thing you said out loud?
    i dont know laaaaaa


4. Where's da next place you're going to?
    dont know...

 

5. What was da last thing u paid for?
    nasi campur rm3.50


6. Where were u last nite?
    home...


7. What's da best ice-cream flavour?
    vanilla   MySpace

8. Do u wanna cut your hair?
    of coz... lOve my hair...


9. Do u love to 'melatah'?
    of coz me la tu.... hehe   MySpace


10. If that so(melatah), what will u said out loud?
      oh mak engko!!!   MySpace


11. What does da last text-msg received say?
      nth...pjg sgt laaaa


12. Will u get married in da future?
      soal jodoh ketentuan Allah, manusia hny mmpu merancang..


13. Do u chew on your straw?
      no....


14. Do u make-up your own words?
      maybe...


15. Is there anyone u like/love right now?
      yes of coz...   MySpace


16. Tag to other 5 bloggers/more
      sape2 je la..  MySpace

 

*-* semoga dipermudahkan segalanya

Posted by kami zuzi ... at Thursday, September 30, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam
semoga Allah mempermudahkan segalanya dan semoga segalanya berjalan dengan lancar dan selamat...
amin

Wednesday, September 29, 2010

*-* tetibe rasa nak demam plak..

Posted by kami zuzi ... at Wednesday, September 29, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
apakah kesejukan ini yang membuat ku seperti rasa mahu ke"demam"an...
ataukah memang benar aku hampir demam
pening kepala eden ++ sejuk ekon ni lagi....menusuk otak

plak tu nak kena p cari baju la plak...larat ntah tak nak jalan...

minggu ni badan tak best... tak cukup tenaga la kot

*-* aku yang sedang di uji

Posted by kami zuzi ... at Wednesday, September 29, 2010
Reactions: 
1 comments Links to this post
salam
Ya Allah... kuatkan diri ini Ya Allah....kuatkan diri ini dalam menempuh segala dugaanMu Ya Allah...
terima kasih kepadaMu kerana telah memberikan ku pelbagai dugaan supaya aku terus dekat denganMu Ya Allah

aku tidak mahu lagi leka dengan kehidupanku semata-mata
setiap ujian yang kau berikan akan ku ambil dan hadapi dengan tenang InsyaAllah... semoga aku beroleh keberkatan dariMu Ya Allah...

hanya kepadaMu aku mohon petunjuk...
Allah menyayangi diri kita, jadi Dia datangkan pelbagai ujian kepada kita... perlu diketahui... tanpa ujian....mungkin hidup seseorang itu tidak bermakna... dengan ujianNya... mendidik diri kita untuk terus dekat denganNya...
 

Monday, September 27, 2010

*-* bermula episod gigi besi ku...

Posted by kami zuzi ... at Monday, September 27, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
25 september 2010
bermula sudah episod gg besiku... 
mudah2an impianku bakal terlaksana...
pada jam 12.30tgri gitu, aku di check...nego harga semua...pastu baru la dia kata kena wat ape jer...then, gg dicuci...cuci guna clorox...hahaha...kasi kilat gigi

pastu mula2 doktor tengok ada gg geraham ku rongak... aku dah cuak dalam kesediaan yang gg tersebut akan di cabut... tapi dia kata ditampal jer...
lastly dia check betul2 tengok2 elok2 dalam2 kasi teropong baik punyer...kena cabut itu gigi geraham...
sebab itu gigi sudah rongak dalam...sudah mau makan gusi baik punyer...

memang kO....kalau minum ais ke...memang sentap baik punya...
macam ada cas letrik...

pastu di bius 2... injek2....jangan tak...kalau tak, aku cabut lari dulu
dah inject, buat acuan dulu plak...mulut i dahla kecik ko...nak nganga..huhu...

pastu duk kapit acuan tu.... bape minit gak...tak sakit pun...cuma kelako kot...
pastu dah bukak...bersih2kan...barula episod cabut gigi dibuat...

mula2 goyang2 kiri kanan...ala, macam goyang inul tu...goyang gerudi...
ha ko! macam nak patah leher aku di goyang gigi tu

pastu dipegang kepala aku nie...kang kalau tak, patah leher aku...terkehel plak...hehe
tetibe tengah sedap2 goyang kiri kanan...

doktor pun letak kat tray gigi tu...
i boleh siap tanya "eh, dah ke doktor?"
macam sengal sikit la, tanya gitu, padahal darah tengah memancut2...(lalalalala...)
doktor kata "sudah siap ma"

wah, lega...langsung tak sakit...
pastu kua la bilik dia...
pastu bayola segala macam haram wang tu...deposit tuk hari tu rm300 (termasuk cuci)...
duit cabut gigi dah termasuk dalam kos gg besi...

nex appointment this saturday 02 october 2010... buat operation gigi bongsu plak...wah! seram sejuk wei dengo...itu belum kena lagi...

sabo jer ler...
harap2 aku ok la...kalau tak ok, aku ko sekejap...

nex story about this gigi besi, just waitin' la yer semua....harap2 jadila...

tatut...semua gg kena cabut 3...
bestkan gigi elok kena cabut...

Saturday, September 25, 2010

*-* bestnye cabut gg...

Posted by kami zuzi ... at Saturday, September 25, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam...
wah! hari ni setelah berapa tahun ntah saya tak cabut gg... hari ni saya cabut...alhamdulillah tak sakit...
tapi darahnye adalah sangat melampau... sedang menekup dengan ais...

tak makan lagi...sebab rasa tak selesa macam makan darah jer... 
tapi jap agi memang sentap bis la... 

best apa cabut gg... hahahaha...padahal takut gile tadi...kejung2 je badan..
alhamdulillah selamat

Wednesday, September 22, 2010

*-* gigi besi

Posted by kami zuzi ... at Wednesday, September 22, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam
tanda mukaddimah...agak2 korang sampai tak hajat aku nak pakai "GIGI BESI"... impian ku tu...

macam nie...(gambar hias2 jer dr google)
impian nie...sabtu nie jom kite terjah kinik gg...
harap2 ok la... tak sabo dah nak buat...
tapi sakitnye tak pk...ko nnt melalak nangis2 raung2 padan muka...

mengikut pengalaman pembacaan dr blog rakan2 yang pakai braces...katanya, yang sakit time cabut gg...time nak pasang braces tu langsung tak sakit...
kena cabut plak 1-4 btg gg...kalau kes aku nie, mau2 4btg....hazab sekejap tau...yela, gg terlebih...
tang nak senyum je, kena senyum elok2...kalau tak siong terkeluar...kesian bukan...
aku adalah sangat teruja tau nak wat braces...aku nak ubah diri....nak bg keyakinan...

pastu aku nak gemokkan badan...nekad...
entah bile aku nak p beli timbang berat nie...baru aku ada disiplin sikit...

gigi....aku sayang kamuuuuuuuuuuuu

Monday, September 20, 2010

*-* aku bukan diriku lagi

Posted by kami zuzi ... at Monday, September 20, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam
kini segalanya telah berubah...
aku bukan lagi diriku yang sebenar...

yang ske tersenyum
tapi aku adalah seorang yang pendiam dan tidak lagi ingin tersenyum

hanya kekuatan diri sendiri yang mampu aku pertahankan kini
segala2nya telah berubah

tiada lagi canda ria di jiwa ini
yang ada hanya kesedihan yang merajai jiwa ini

aku perlu kuat untuk dirinya
aku perlu berusaha
tapi, mampukah aku...usaha jika hanya sendiri adakah itu mencukupi...

hanya Allah yang tahu apa yang aku rasakan
Allah adalah peneman terbaik hidup ini

aku masih lagi tenang dan tidak terlalu bersedih jika goyah...tapi, sekuat mana pun, aku tetap menitiskan air mata
dikala itu, aku masih lagi boleh berkata2 dengan baik

jauhilah aku dari syaitan laknatullah itu...aku takut sangat

aku mahukan diriku yang sebenar...yang ske tersenyum, bergelak ketawa, melakukan sesuatu dengan penuh keikhlasan

aku juga perlukan suasana kerja baru...jika tidak! aku makin lagi akan tertekan dan terus tertekan...mungkin keralatan ku selama ini menguji lagi diriku...

sebesar mana pun ujian yang Allah datangkan, ia tidaklah membebankan umatNya...percayalah setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi...

Allah telah menetapkan yang terbaik buat kita...kita hanya perlu berusaha dan terus berdoa kemudian bertawakal dengan semuanya...

semoga aku dapat diriku semula...

kuatkan aku Ya Allah...
 

Tuesday, September 7, 2010

*-* salam aidilfitri

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, September 07, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam

sempena aidilfitri yang bakal menjelma hanya beberapa hari lagi...saya ingin mengucapkan salam aidilfitri buat semua pembaca... juga buat semua yang di luar sana...

berhemat ketika memandu pulang ke kampung halaman... ingatla org yang tersayang...
malang tidak berbau... apapun, mulakan perjalanan anda dengan bismillah beserta doa...
salam aidilfitri


terimalah "KETUPAT MAYA" dr omeinzla

*-* baca bLog org lain...

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, September 07, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
erm, ngah sedih2 baca blog org...lagi2 blog RM...

memang best blog dia...hati yang sedih jadi terubat cikit...
blog RM ni sangatla reddy...

erm...so, tak mo sedih2...org nak raya kite sedih plak...hurm...ntahla...walang sungguh hati ini...bukan sebab raya ke apa....
adalah problemo peribadimo..

thanks to RM..coz make me feel "nice"

*-* dah tak sanggup...

Posted by kami zuzi ... at Tuesday, September 07, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam
ikutkan hati memang aku dah nak putus asa...
dah nak dekat setahun aku tunggu...
 tapi tidak kunjung tiba...
iye! masih belum rezeki berpihak kepadaku....

Allah itu berhak atas semuanya...Dia tahu mana yang terbaik buat ku... tapi, aku seperti dah tak sanggup...
tidak boleh nak salahkan takdir hidup... kerana ini ketentuanNYa..hidup diatas muka bumi ini pun kerana Allah...
tapi tidak salah bukan jika aku menginginkan sesuatu yang dapat menggembirakan hati keluargaku..dan yang aku sayang...
aku nak dekat dengan mereka semua...

Ya Allah...Kau berikanlah ketabahan kepada ku dengan semua ini Ya Allah
Aku yakin dengan segala petunjukMu...janganlah kau pesongkan hati ku...
Tetapkanlah hati ku Ya Allah...permudahkanlah segala urusanku...
aku sedih sangat...

Monday, September 6, 2010

*-* mOod hilang

Posted by kami zuzi ... at Monday, September 06, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
hari nie kan..
mOod memang zero=kosong=empty=0
kenapa?
sebab kan macam nak dah raya...pastu keje
pastu nak amik cuti bebanyak pun...mesti kena potong gaji ku...oh tidak!

cukupla 3 hari potong raya nnt...sakit!!!
kiOk terus...
lari budget ku...pengsan!
pastu dah shopping untuk raya...sensorang jer
beli baju kurung cottOn jer

hati ku gundah mengenangkan wang...
wah! nak back tO nOrmal la... bolehla hidup seronok

tak saba kOt nak g wat braces...
hOpefully tercapai lepas raya walaupun sakit2 la fulus mau keluar...

nak gak! hadui...

mOod camne nak dtg nie???

hUrm....

Thursday, September 2, 2010

*-* beratla fikiran

Posted by kami zuzi ... at Thursday, September 02, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
apasal la rasa berat sangat fikiran ni...
rasa nak tido jer...
ngantuk pun yer...

tak bercakap lagi rasa macam sesak kepala nie...
kekurangan oksigen nie...

apa nak buat ni ya???
buntu!

*-* buka pOse Opis...

Posted by kami zuzi ... at Thursday, September 02, 2010
Reactions: 
0 comments Links to this post
salam
hari ni 2 sept 2010 - ada buke pose opis...
aku taknak p la... tapi apa alasan terbaik yang aku nak bagi...

aku bukan apa taknak g nie...atas alasan berikut:-
1) takde geng pompuan seopis... akula sekuntum bunga kat opis nie..cheh!... tahula nnt bos akan bawa wife dia...tapi aku bukan kamcing sangat ponnn...

2) dahla kat cyberjaya...erm, saba' restaurant...memangla best... tapi... takde geng...
3) ntah, aku memang takde hati nak pegi... pastu ntah balik nye jam bape..walaupun drebar bos yang akan hantar ke LRT...hurm...

4) aku tak nak p la...hati aku macam nak p cr baju...plus buku2 yang tak dapat aku nak beli masatu...
camne nie...bagila apa alasan terbaik...tULUnnnnnnnnnnnnnnnnnn
 
 

KamiZuzi SweetCraft Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei