Monday, September 20, 2010

*-* aku bukan diriku lagi

Posted by kami zuzi ... at Monday, September 20, 2010
salam
kini segalanya telah berubah...
aku bukan lagi diriku yang sebenar...

yang ske tersenyum
tapi aku adalah seorang yang pendiam dan tidak lagi ingin tersenyum

hanya kekuatan diri sendiri yang mampu aku pertahankan kini
segala2nya telah berubah

tiada lagi canda ria di jiwa ini
yang ada hanya kesedihan yang merajai jiwa ini

aku perlu kuat untuk dirinya
aku perlu berusaha
tapi, mampukah aku...usaha jika hanya sendiri adakah itu mencukupi...

hanya Allah yang tahu apa yang aku rasakan
Allah adalah peneman terbaik hidup ini

aku masih lagi tenang dan tidak terlalu bersedih jika goyah...tapi, sekuat mana pun, aku tetap menitiskan air mata
dikala itu, aku masih lagi boleh berkata2 dengan baik

jauhilah aku dari syaitan laknatullah itu...aku takut sangat

aku mahukan diriku yang sebenar...yang ske tersenyum, bergelak ketawa, melakukan sesuatu dengan penuh keikhlasan

aku juga perlukan suasana kerja baru...jika tidak! aku makin lagi akan tertekan dan terus tertekan...mungkin keralatan ku selama ini menguji lagi diriku...

sebesar mana pun ujian yang Allah datangkan, ia tidaklah membebankan umatNya...percayalah setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi...

Allah telah menetapkan yang terbaik buat kita...kita hanya perlu berusaha dan terus berdoa kemudian bertawakal dengan semuanya...

semoga aku dapat diriku semula...

kuatkan aku Ya Allah...
 

0 comments:

 

KamiZuzi SweetCraft Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei